raspberries

Eftersom det har varit lite dåligt väder idag så passade jag på att sticka ut och plocka lite hallon. Kunde inte hålla mig efter alla bär jag såg igår!

MUMS!

powerwalk and berries

En promenad som skulle gå på ca en halvtimme slutade med att bli 2,5 timme lång. Hade ingen aning om att det kommit upp så mycket bär som det gjort, som jag självklart inte kunde hålla mig ifrån. Vilket gjorde att jag gick en riktigt lång omväg för att hitta ännu mer bär. Hittade massvis av både smultron, blåbär och hallon. Så snart blir det att gå ut i skogen och plocka med sig en hel del hem. Jag har alltid älskat att vara ute i skogen och plocka bär. När jag var liten kunde jag vara ute i flera timmar. Det är ett väldigt bra sätt för mig att komma bort lite och koppla av!

Pegasos Resort

Bokat och klart! - lördagen den 17 augusti åker Andreas och jag till Turkiet. Närmare bestämt till Pegasos Resort som ligger i Incekum, utanför Alanya på Turkiets sydkust. Skönt nog flyger vi från hemstaden Karlstad så det blir inte långt till flygplatsen. Vi har suttit i flera dagar och letat efter hotell, så nu hoppas jag verkligen att detta hotell kommer vara bra. Det är 5-stjärnigt men jag tror inte att man ska förvänta sig att det är som ett svenskt 5-stjärnigt hotell, då jag tror dom har andra krav/regler på sådant. Vi har även kört på all-inclusive, vilket jag tycker är riktigt skönt så att man slipper lägga pengar och gå bort från området varje dag för att äta.

Det som är så bra med det här hotellet är att det delar sitt utomhusområde med grannhotellen Pegasos Royal och Pegasos Club. Vilket gör att vi får röra oss inom 3 hotells faciliteter, d.v.s. väldigt stort område. Så det finns lite lugnare delar och delar med mer aktiviteter och vattenrutschkanor, samt en strand som sträcker sig runt hela området!

Längtar, längtar, längtar!!

ELF

Mina produkter från Eyeslipsface har kommit! Så här kommer lite bilder på det jag beställde. Men det ser nog ut att vara mer än vad det är eftersom förpackningarna är rätt stora.

grapes and desperate housewives

Idag har jobb stått på schemat, vilket sved lite med tanke på det fina vädret. Men kom i alla fall ifrån jobbet lite efter 15.00, så direkt efter det blev det att svalka sig i poolen med en luftmadrass!

Sedan blev det en snabbis till Bergvik för att köpa en present till lillsyrran som fyller år imorgon. Det blir att fira henne lite snabbt på morgonen innan jobbet. Men troligen blir det lite mer firande senare på kvällen.

Nu avslutar jag i alla fall dagen med att mysa ner mig i sängen med min älskade vindruvsskål och kolla på Desperate Housewives. Natta!

Plaskdammen

Vi har under det senaste året byggt om väldigt mycket i huset. Vi har byggt om båda toaletterna och köket och nu har vi nyligen byggt ut vårt uterum med ett trädäck och en liten pool (plaskdamm). Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag skulle visa bilder så här kommer dom!

eyeslipsface

Har gjort en rätt stor beställning från ELF nu när det har varit 50% på allt. Det är som sagt 'för billigt och för bra för att låta bli'. Detta var i alla fall det jag beställde! Klicka på någon av bilderna för att komma till hemsidan.

once you go mac, you never go back

Nu har mitt paket från MAC kommit. Är redan helt förälskad i highlighten och den har blivit min nya favorit. Känner att jag verkligen fastnat för MAC-produkter nu och kommer definitivt köpa in mer.

Den sista bilden är på highlighten - mac mineralize skinfinish, i färgen soft and gentle. Hur fin?!

busy weekend

Har inte hunnit skriva här på några dagar på grund av att jag har varit väldigt upptagen under helgen. 'Min man' kom nämligen och hälsa på från Norge. Vi hade inte setts på ca 7 veckor så all tid gick till att göra ärenden och träffa lite folk med honom i helgen. Det blev bland annat bio under lördagskvällen - The Internship. Helt OK film att se på bio.

Blommor från 'min man'

MAC.

Har nyligen gjort en beställning på lite MAC-produkter från Kicks. Har hört väldigt bra saker om dessa produkter, speciellt Mineralize Skinfinish Soft and Gentle och 217 Blending Brush.

Altamadores, Playa de Amadores

Under jul åkte jag med familjen till Gran Canaria och jag sitter just nu och tittar igenom alla bilder och klipp därifrån.  Hotellet vi bodde på hette Altamadores som var ett riktigt fint och mysigt lägenhetshotell. Hotellet var dessutom beläget på en höjd vilket gjorde att man fick en väldigt vacker utsikt över havet och dalen vi bodde i. Dom flesta dagarna spenderades vid poolen men en dag tog vi bussen ner till den fina stranden Playa de Amadores som låg nedanför hotellet. Vi tog även en dagstur längs kusten på en katamaran och stannade till på olika ställen där vi bada och snorkla. Kvällarna spenderades ofta i Puerto Rico där vi gick runt vid alla mysiga småaffärer och restauranger. Känner verkligen att jag vill utomlands nu när jag skriver detta...men här kommer en bildbomd från resan i alla fall!

late breakfast

Idag var tanken att jag skulle sova ut på riktigt, men den idén gick i stöpet när våra byggare satte igång rätt tidigt utanför huset. Vi håller på att bygga ut vårt uterum med ett trädäck och en liten pool, eller plaskdamm som vi kallar det. Ska ta och visa bilder när allt är färdigt!

Trots allt oväsen låg jag kvar ett bra tag i sängen och nu har jag äntligen fått tummen ur och gjort i ordning en riktigt sen frukost. Igår bar det iväg till Ängebäck för att plocka jordgubbar, så självklart blev det jordgubbar med mjölk till frukost + knäckemacka med smörgåsgurka!

I'm back...kinda!

Hejhå! Har i princip inte bloggat på hundra år. Sedan jag flyttat hem igen från Norge har jag under första halvåret varit helt insatt i studier. Och sedan dess har jag helt enkelt glömt bort bloggen. Men nu har jag sakta men säkert börjat ta tag i det igen. Har bytt tema dessutom som har varit riktigt svårt att förstå sig på...men har i alla fall fått i ordning lite med den nya designen. Just nu ligger även en tillfällig header uppe som jag bara pusslade ihop lite snabbt!